From Paris with Love

Bonjour mes amis! Igårkväll kom två brunbrända föräldrar hem från Frankrike. För att jag inte skulle bli så avundsjuk hade mamma köpt hem ett litet paket! Nämnligen ett stort urval av Macarons! Bakelserna kommer ursprungligen från Paris och de är mest kända från cafeet Ladurée.

Jag hade inte smakat macarons riktigt ordentligt tidigare, så det passade perfekt att mina första skulle vara från deras ursprungsland. De här små söta bakelserna har ju fått så himla mycket uppmärksamhet på sistone, de har blivit den nya "baktrenden". En förklaring kan vara att de är rätt så roliga, då man kan göra dem i oändliga smaker och färger.

Jag prövade somsagt en igår och den var med all rätt god, men det var tyvärr ingen explotion, som jag hade väntat mig... Nu efter förstår jag egentligen inte det stora fenomenet, varför de har blivit så populära. Men det var roligt att smaka och jag kan inte undgå hur otroligt fina och söta de är!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0