I just died and came to heaven

ÅÅh, idag ska jag dela med mig med en av mina favoritkakor. De brukade klassas som min absoluta favorit, men sen kom white chocolate cranberry cookies och stal ledningen. Den himelska kreationen visar jag en annan dag.

De här är en kaka med ett krispigt skall, mest kanterna då, och seg kladdig mitten. Man kan variera denna kaka oändligt, med att byta typ av choklad, hälla i lite nötter eller torkad frukt. Det bästa är att man kan applicera kakao om man vill ha mörk chokladsmak eller skippa kakaon ifall man vill ha vanlig cookie smak.

Varsegod och njut!

White Chocolate Chip Cookies:
100 g smör eller margarin
1½ dl råsocker
1 ägg
2 dl vetemjöl
Knappt 1 tsk bakpulver
2 msk kakao (kan uteslutas)
100 g vit blockchoklad

Sätt ugnen på 175 grader. Arbeta ihop smöret och råsocker med en elvisp.
Tillsätt ägget i blandningen. Rör om väl. Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao noga. Tillsätt det i kaksmeten.
Grovhacka den vita blockchokladen. Rör ner den i smeten. Klicka ut smeten till tolv kakor med ett par centimeters mellanrum på en bakpappersklädd plåt.
Grädda mitt i ugnen cirka 12 minuter. Låt dem svalna på galler.




Kommentarer
Postat av: Afrida

hungrig...

du e så duktig!! :P Allt ser så gott ut, vill typ börja äta skärmen snart!

2011-04-09 @ 02:01:29
URL: http://afridasmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0