Pasta är alltid gott!

Jag älskar pasta! Det är nog inte så ovanligt, när hela världen delar mina känslor! Men jag älskar pasta extra mycket då jag inte får det så ofta hemma. Mina föräldrar är väldigt gammelmodiga och lagar bara typisk husmanskost, vilket kan vara väldigt gott men det kan lätt bli för mycket när man får det hela tiden. Så då jag lagar åt migsjälv blir det oftast pasta.
Igår bjöd jag min vän Anna på en 3 rätters middag, hon blev mycket glad och tyckte det smakade väldigt gott. Det är så mysigt att bjuda på en middag som verkligen blir uppskattad.

Jag började med att servera mexikanska quessilladas som innehöll pesto, mozzarella och parmaskinka mellan två buritobröd och sen pesto, chillisås, kyckling och riven ost i de andra två. Vi var så hungriga så vi åt upp dem direkt innan jag hann ta en bild. Men det går att hitta massor på nätet!

Till huvudrätt blev det en super enkel pastarätt som var riktigt krämig och god!
Krispig, krämig pasta:
3-4 portioner.

2 paket bacon ( för att piffa upp det kan man bara ta 1 paket bacon och kompensera med 1-2 strimlade kyckling fileer)
1 liten purjolök
200 g färska champinjoner
Crème bonjour crème fraiche vitlök & örter (den gröna)
1 förp Kelda laga mat 4%
3 Portioner pasta

Dela purjolöken och skölj bladen noga, strimla purjolöken och baconet, skiva champinjonerna.
Stek alltihop var för sig tills löken är mjuk, champinjonerna har fått färg och baconet är knaprigt.
Koka vatten och lägg sen i spaghettin (eller någon annan pasta). Blanda allt det stekta med crème fraichen och grädden i stekpannan, smaka av med salt och peppar. Blanda med den nykokta spaghettin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0