Get to know me

Här är en någonting som liknar en frågeformulär så ni lär känna mig lite bättre. Ni kanske undrar vem som bakar bakom datorn?
Jag är inte den stereotypiska bakmormorn som bor i en liten röd stuga ute på landet och som tillverkar allt från grunden, utan en tjej som går i första ring på gymnasiet i Stockholm! Även fast jag liknar bakmormorn mer... Mina kompisar kallar mig pensionären och de tycker det är jättemärkligt att jag kan välja att vara hemma och baka istället för att gå ut. De klagar dock inte när jag bjuder på fika!

Sött eller salt? Sött alla gånger!

Favorit bakverk att äta: Cheesecake är aldrig fel.

Favorit bakverk att göra: Tårtor är lite svårare, vilket blir roligare.

Favorit färg: Alla som känner mig vet att jag är en lila tjej.

Frukost, lunch eller middag? En lyxig brunch klarar jag mig en hel dag på.

Bakverk du kommer ihåg: När jag första gången lyckades med mina favorit kakor, White Chocolate Cranberry Cookies.

Första bak: Det var väl kanelbullar med mamma gissar jag..?

Kaffe eller te? Te är mysfaktorn!

Senaste bak: Tyvär va det rätt längesen men då var det syltkakor.

Bästa med bakningen: Att skapa något ljuvligt som man sedan ser folk njuta av.

Alltid i ditt skafferi: Vit choklad är ett måste.

Favorit maträtt: Skulle kunna leva på tortellini.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0