Mörka Chocolate Chip Cookies

Som ni kanske märker här på bloggen så blir det mycket kakor! Det är pågrund av hur roliga de är att göra och att de kommer i alla olika former. Sen så går det väldigt snabbt att slänga ihop en deg som sen bara ska gräddas i några minuter.
Mina favort kakor är de här lite chunkigare amerikanska kakorna, oftast väldigt sega och fina medan de jag ofta bakar åt, mina föräldrar, uppskattar hederliga spröda småkakor att ha till kaffet.
Har ni någon favorit kaka? Nån ni vill att jag ska baka?

Chunky Dark Chocolate Cookies:
300 g smör, smält
2 dl socker
3 dl farinsocker, ljust
2 ägg
2 msk vaniljsocker
1 tsk bikarbonat
7 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk salt
200 g vit choklad, hackad
200 g hackad mörk eller ljus choklad

Sätt ugnen på 175°. Blanda socker, farinsocker, vaniljsocker och äggen, rör i det smälta smöret. Tillsätt övriga ingredienser. Forma stora bollar, de smälter ut sedan, lägg på bakplåtsklädda plåtar(inte så tätt) och grädda i ca 10 - 15 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0