Falska Delicato Bollar

Själv tycker jag att de köpte delicato bollarna är mycket godare än om man gör egna chokladbollar, jag skäms oerhört när jag skriver det, för de innehåller nog bara massa Eämnen och konserveringsmedel, men de är ju mycket godare... För er som delar mina känslor behöver ni inte oroa er för det finns en lösning.
De här chokladbollarna smakar inte exakt som de köpte men de är ganska likt, det är samma koncept med att man inte känner de hela havregrynen och att de har en god chokladsmak.
Jag tyckte de var jätte gottiga och bra ifall man vill variera sig med klassikern.
Ha det bra!

Hemmagjorda delicato:
3 dl havregryn
100 gr rumsvarmt smör
0,7dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kakao
1 msk grädde
Kokos
smält choklad

Mixa havregrynen till ett mjöl, du kan antingen krossa det i mortel eller bara köra det i en mixer. Vispa sedan smör och socker med elvisp i ca 5 minuter. Tillsätt vaniljsocker och kakao under vispning. Häll i hälften av havremjölet, sedan drygt en msk flytande (ej vispad) grädde innan du häller i resten av havremjölet. Vispa ihop och låt sedan smeten stå kall en stund. Forma bollar i valfri storlek. Ställ dem kallt. Smält mörkchoklad och doppa sedan bollarna för att sen rulla dem i kokos eller pärlsocker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0