Snuskigt goda Brownies

Riktigt saftiga, double chocolate brownies har jag att dela med mig idag! Det smälter i munnen samtidigt som chokladbitarna ger precis rätt tuggmotstånd. Rejäll chokladsmak då det är både kakao, smält choklad och chokladbitar i. Ja, vad mer kan man säga? Baka dem!! De är farligt goda och beroendeframkallande... Beware!

Jag gjorde dem utan att ha på frosting/glasyr topping, tyckte det funkade prima ändå! Men om man vill gotta sig extra och göra det till tripple chocolate brownie, så varför inte!?

Double Fudge Brownie:
230 g smör  
460 g socker
4 stora ägg
120 g kakao
30 g smält choklad
1 tsk. salt
1 tsk. bakpulver
1 msk. vaniljextrakt
170 g mjöl
220 g grovhackad choklad (jag hade i vit och mörk choklad)

Topping:
100 g smör
150 g choklad
100 g florsocker
50 g kakao + msk vatten (bara om ni vill ha extra stark chokladsmak)

Sätt ugnen på 180° C. Smält smör och 30 g choklad i kastrull och ta från värme. Rör i sockret.
Vispa lätt ägg och häll i  siktat kakao, salt, bakpulveroch vaniljextrakt. Lägg i smör blandningen och rör sist ner mjölet. Hacka chokladen och häll i.
Lägg i en smord eller bakplåtspappers klädd form, ca 20x30 cm.
Grädda i 30 min.
Smält chokladen så den blir flytande. Vispa rumsvarmt smör och florsocker. Häll i och blanda ner chokladen. Om ni vill ha stark chokladsmak blanda kakao och vatten och blanda i det.
Ta ut brownie'n och låt svalna, skär sedan i fyrkanter och lägg på toppingen.

Bild 1 är tagen precis när de kom ut ur ugnen och bild 2 var dagen efter. Jag föredrar dem dagen efter då dem blivit lite segare. mums




Kommentarer
Postat av: Catti

Ååååååh ta med åt mig!!!! Jätteduktig!!!! :)

2011-05-24 @ 21:55:48
Postat av: Catti

Ååååååh ta med åt mig!!!! Jätteduktig!!!! :)

2011-05-24 @ 21:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0